Familjecenter

Dagen började med strul. uff, klev upp och frächade upp mig. Vid 06.40 ungefär. En timme senare ringer jag och checkar med wezlan ( han skulle hämta oss på vägen ), men då svarade inte han. Fick tag på han 10 min senare och då hade han sovit över och var superstressad. Så vi åkte med Inga-lill ner på familjecenter ist.

Det blev bara ett snabbt möte där med Karin, våran barnmorska. Hon lyssnade på bebisens hjärta och kände på och mätte magen. BEBIS hade sjunkit djupt i beckenet och sa att den var redo om jag minns rätt. Måttet på magen var lika som förra gången. Men hon sa att den hade sjunkit ner så mycket så att det antagligen var därför det var så.

Dock var blodtrycket lite högre än vanligt och så hade jag lite äggvita i urinen, vilket skulle kunna vara tecken på havandeskapsförgiftning men hon trodde inte att det skulle vara någon fara. Men vi ska iaf dit igen nu på tisdag och skriva förlossningsplan och ta nytt blodtryck och urinprov. För säkerhets skull bad hon mig att vila.

Tur att det är helg, annars är det svårt att ta det lugnt i skolan. Resten av dagen var jag lite orolig av mig. Ringde mamma och berättade. Och hon ringde och bad barnmorskan förklara lite bättre för mig. När hon hade ringt kändes det mycket bättre.

Lektionerna i dag var halvsega. Kollade på samma film igen på Psykiatri/Utvecklingsströring idag som vi sett förr. Sen efter lunch blev det svenska C ( ganska svår kurs, kändes mysko. Tur att linnis bytte till det med mig annars hade jag gått därifrån ) Efter det som sista lektion för dagen Engelska B som är skit kul. Och bra lärare har vi också. Känner att jag lär mig saker och utan att hålla på att somna.

Snart kommer bebis och det känns bra, det känns som att jag vill att bebis kommer så att jag fåt ställa in mig i min nya levnadsroll (:(: Det är lite spännande sådär. Men samtidigt har jag inte alls bråttom. För jag hinner vara mamma resten av mitt liv, så att vara " bara " Nathalie " ett tag till skadar inte alls. Jag lider inte. (:(: Kluven är vad jag är.

Nu ska jag typ ta det lugnt eller nå.
PUSS


Kommentarer
Postat av: Pety

Ska ni få en flicka eller pojke? eller vet ni inte? :)

2009-09-04 @ 13:05:34
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Emelie

mysan min då.. :) det blir nog bra de där ska du se :)

2009-09-04 @ 13:29:12
Postat av: Pety

Nej, jag vet inte än. Blir överraskning :D

2009-09-04 @ 15:21:09
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0