Fika och nya kläder

Klev upp imorse och gjorde klart lilleman. Pierre blev försenad igen eftersom jag råkade stänga av klockan. IGEN. Gör alltid det, antagligen eftersom jag kliver upp och matar han så att vi brukar bli klar typ 05.30. Så när jag väl somnar då så ligger jag i djupsömn när klockan ringer.

Och varför inte Pierre ställer klockan själv? För att han hör den inte ens. Iaf så drog han till skolan och när vi hade gjort klart och jag matat honom så var det så mysigt att efterkramas så vi somnade båda två.

Skulle ner på stan och träffa Maria, när jag vaknade klockan 12.00 såg jag att hon skrivit och fick göra oss iorning i riktig stress. Skulle klä och sminka mig själv. Klä på honom overall. Äta frulle. Mata honom. Sätta ihop vagnen.

Ja och allt var ordentligt utspritt i hela huset. Sen när allt nästan var klart kom jag på att jag inte hade Marias nummer inlagt så ner var bara ner igen och fixa det. 5 min innan bussen gick.

Kom till bussen med hans mössa innanför min jacka, frukosten i handen och väskam på axeln men missa den gjorde jag inte. När jag kom fram så fyllde jag på fonen så att jag skulle kunna ringa och fråga vart hon var. Då hade hon precis kommit hem igen för att mata Tindra.

Så jag fördrev tiden själv en timme ungefär. Hon kom vid två typ. Kollade runt lite på stan. Köpte också kläderna jag kollat på som han ska ha när både jag och Pierre fyller år. Kanske också på nyår?

Iaf så gick vi och fikade och pratade lite. Vid 16.00 kom Pierre och efter en liten stund gick vi mot bussen och åkte hem.

Efter maten åkte jag och Inga-lill ner på Hemköp för att fixa lite nya grejjer. Ersättning, tvättlappar,flasktvättarborste och en hårfärg till mig. Pierre var hemma och fixade med den nya HD boxern och programkortet. Så nu har vi tv här nere på heltid.


det blev lite snett men jag är lite trött

PUSS


Kommentarer
Postat av: maria

mycket trevlig dag! :)

2009-11-20 @ 11:09:18
URL: http://mariadehlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0