lilla shoppingdagen



Tråkigt, skrev ju i går att Adrian hade gått upp dåligt och att barnmorskan tyckte vi skulle testa att tillläggs mata honom. Så inatt klockan 05.00 ungefär så klev jag/vi upp och matade honom. Lite gnällig var han så jag gick upp och hämtade lite bröstmjölk som vi hade sparat i kylskåpet.

Tog typ 40 ml först och värmde, det gick åt skit fort. Och genom att barnmorkan sa att det hellre får bli lite över för då vet man om dom är mätt så gjorde jag iordning mer. Denna gång 50 ml. Det gick åt minst lika fort. Så då tog vi resten av det som var kvar i flaskan uppe. Typ 50 cl till. Av det åt han kanske 30 cl.

Efter det blev han loj och somnade gott utan problem.

Så nudå så blir det antagligen till att tillläggs mata honom med den frysta mjölken för att sedan gå över till ersättning. Känns inte roligt alls faktiskt. Det är ju så lämpligt och mysigt med ammning. Den endå fördelen ( som igentligen inte alls gör saken mindre jobbig ) är att Pierre kan hjälpa mig vid natt målet genom att köra varannan natt.

Ja, idag sov vi länge. Adrian verkade mätt sen 05.00 målet även när han vakande senare under morgonen och vela inte ha så mycket mat. Jag kanske har nämnt att han varit gnällig några dagar. Antagligen har han inte blivit mätt på några dagar den stackaren:/.

Iaf så gjorde vi oss klar och drog ner på stan. Missade bussen så det blev en promenad. På stan träffade jag Fredrika och Emil, fick ett par jättesöta vantar av henne till Adrian.



Sen gick vi på Lindex och kikade på en massa söta bebiskläder. Köpte med en body och ett par jeans i stl. 68 så att han har att växa i. Han har ju redan mycket i 62 (:



Efter Lindex gick vi på krokanen och fikade. 16.00 kom Emelie sen 17.15 drog jag hem. Sitter och matar Adrian nu och sen ska jag iväg och köpa flaskor och ersättning så att vi har hemma :( bara Adrian mår bra.


Mina sötisar <3
PUSS

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Men så lik sin far han är! :)

2009-11-11 @ 21:39:25
URL: http://simplyseraphim.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0