21+2 Sjukan

eftersom jag inte fick någon tid till bloggen i går, pga att jag kom hem från sjukan typ 20 på natten eller nå, så jag tänkte fladdra igenom dagen i går lite fort.
Jagbörjade dagen på skolan, med att ha psykologi. Vi skulle klippa och klistra och det var kul . Sedan var det samhälle. Läraren verkade skit sur i går och sa att hon kanske tänkte byta bort våran klass i höst. för att " vi inte hade samma regler " eller nå. Eh, sen åkte jag med mamma och hämtade tavlan jag målat på konstmuseet. Förefter hämtade vi pierre.
Han och jag skulle packa och städa lite i mitt rum, det avr typ han som gjorde allt jobbet och jag rensade lite kläder och sa vad han INTE fick slänga ;p. Duktig den där pierre ;). sjutsade hem pierre vid 9 då åkte jag och mamma och köpte glass, skulle varit sorbé men det blev pinne (:.

Näe jag kom hem efter ett tag när jag hade varit och pinkat började den där konstiga knuivhuggs smärtan i vänstra sidan av magen och det gjorde skit ont gen. Ett tag. Berättade det för mamma och sa också att jag hade haft det sen i går ( Onsdags kväll ) till och från och olika starkt. Efter ett tag frågade mamma om det fortfarande gjorde ont. Och det gjorde det. Så hon ringde sjukvårdsrådgivningen och förklarade och frågade vad vi skulle göra. De sa åt oss att åka till akuten. det låter så dramatiskt men så hemskt var det inte :) Väl där kom det några jätte trevliga sköterskor och skulle ta prover på mig. Vet inte riktigt vad provsvaren sa men blodvärdet var ju lågt som jag redan visste. De gav mig en filt så jag inte skulle frysa och mamma 2 skorpor och en kopp kaffe (: snällt. Iaf så efter ett tag kommer en av sköterskerna in, och ger mig alvedon för att se om smärtan skulle gå över. ( Dom trodde det kunde vara värkar och dom frågade om det inte var bebisen som låg fel ) Men det gjorde den inte. visst den kändes inte just då men så hade det ju varit hela dagen att det kommit och gått. sedan fick vi vänta på att tabletterna skulle värka och att läkaren skulle komma och känna på mig. Han kom efter typ 45 min. Tur att mamma och jag lyckades fördriva tiden. Sen sparkade ju bebisen också ^^
Iaf så kände han på stället där det hugger ibland och det gjorde/gör ont. Han visste inte vad det var men sa att jag skulle kontakta min barnmorsa i dag för att kolla med utraljud om det ser normalt ut där inne för den lille. Innan vi skulle gå fick jag extra starka värktabletter 2 st ifall jag skulle få skit ont. Vågar inte testa dom för det är stolpiller ;O haha. Ja vi kom hem och jag la mig efter hjälp av mamma med att plocka bort saker från sängen efter packandet idag.


Tråkigt nog sitter värken fortfarande kvar, kom tillbaka efter toabesöket. Men det har "lagt" sig just nu.Men jag ska väll iaf ringa och kolla och se. Boka en tid.
Nu ska jag leta nummet och lägga mig lite innan jag ska på stan med klassen . Skriver ltie om dagen sen ;D

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0