Sammanfattning och midsommar.

Jag har nu kommit hem ifrån min stuga, eller det var några timmar sen men jag har umgåtts med min käraste först ett tag. Vi grillade lite när jag kom. Kändes lite tafatt eftersom vi hade för lite olja nä'r vi skulle fritera. Sen tog det sånn tid med köttet att vi delade det i skitsmå bitar. Det var liksom en flintastek från början :) hah. Maten smakade skapligt bra. Dock trodde pierre att han skulle bli sjuk för att han tyckte det såg ut som om att köttet var rått. Det var det inte alls. ;p.  Sen har vi typ inte gjort något speciellt. Jag har kollat runt lite på bloggar och sånt. Han har läst lite sådär brevid (:. Nu spelar han guitarr hero och väntar på mig. Måstet bara säga att jag ahr tur som har en pojkvän som bryr sig. Som är tillsammans med mig för min skull, självklart för barnets också. Men han stannar INTE bara för att vi ska ha barnet. Det är skönt.

Jag har inte gjort nå speciellt alls i midsommar. Ungefär precis som det alltid har varit. Har aldrig varit ute och festat under den högtiden. Har åkt till stugan och firat tillsammans med mormor. Ätit gott och bara myst. Så så blev det i år med. Men till skillnad från andra år har jag haft ap ont i ryggen. Idag har det inte kännts nå men i torsdags och fredags så höll jag på att bli knäpp. Tur att det är över just nu. Annars har jag ju Pierre till hands. (:

Är i vecka 27 nu. 26+3. Har kollat runt lite överallt och sett att alla andra är större än vad jag är. Iaf dom jag sett.  Även om dom inte gått lika långt som mig. Haha nu låter det som om att jag är avundsjuk :) men jag är bara lite förvårad ;p jag trodde att alla som var i samma vecka var typ lika stor. Men ja, där ser man hur fel jag hade. Min mage är, enligt mig inte så mycket större än mina bröst. Och då är inte heller dom speciellt stora haha ;p. Men jag klagar inte. Alla graviditeter är speciella på sitt sätt.


Fakta om den lille från babycenter.com

Nu väger bebisen ungefär 875 gram och är knappt 37 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnar och sluter sig, bebisen sover och är vaken på regelbundna tider och den kanske suger på fingrarna eller tummen.

Fakta från familjeliv.se

Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt

Och här är lite från Libero.se


Barnet:

Barnet är 32 cm långt och väger 1 kilo. Dess ansikte har blivit lite rundare. Foten mäter 4 cm, lårbenet 5 cm och huvudets diameter är nu 7 cm. Skulle barnet födas i vecka 27 har det mer än 90% chans att överleva, det har allt som behövs för ett liv utanför livmodern. När du nu går in i den sista tredjedelen av din graviditet återstår mognad och tillväxt. Barnet är fortfarande mycket magert då det inte har lagt på sig något underhudsfett ännu. Huden är röd, tunn och täckt med fosterfett. Ögonen och ögonlocken är fullt utvecklade. Barnets hörsel har förfinats och det uppfattar mer nyanserat röster, musik och plötsligt höga ljud.


Såhär ligger iaf vi till idag.(: konstigt att dom har olika fakta på olika sidor. Ni kanske märker själva vad jag menar.

Du är på dag 186 av 280. (66,4%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 3 fulla dagar (v26+3).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 22 sep 2009
Du har 94 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hihi ja :) Men det börjar synas mer och mer tycker ja. Iallafall om jag inte tittar på höfterna så mycket, :) Men än är det inte över hela magen eller så :o och jag hoppas att det aldrig kommer faktiskt.

Ja men när du verkligen börjar närma dig så lovar jag dig att du mest av allt bara vill ha ut den.

Haha :) Massa kramar

2009-06-21 @ 00:39:24
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: Pierre

=) Love you! <3

2009-06-21 @ 14:50:11
URL: http://xoxonathalie.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det gör du nog ;) Du får be att du slipper det. Hihi



Kramar

2009-06-21 @ 14:56:18
URL: http://korkbarn.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja jag är ju jätte stor tkr jag själv & är i Vecka 26 :p , men alla växer ju olika & lägger fram så olika :) .

Ja man kan ju bli knäpp , alla sidor skriver olika om barnet & räknar olika m.m :p , jag följer familjelivs & vårdguiden.se's sidor , tkr om är bäst nästan :) .

2009-06-22 @ 11:00:47
URL: http://misscaarooliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0