Grillkväll.

Nu blir det såhär sent igen. Men nu har jag faktiskt inte haft tid tidigare. (: och när jag hade tid tidigare var det så jävla varmt att det inte gick att tänka. Idag har det varit skit varmt. Låg nere i källaren hur länge som hellst innan jag gick upp och la lite pussel. Sen följde jag och Pierre med Inga-lill och Veronika på stan och handlade grönsaker sen vidare till Mobackes. Kom på nu att vi köpte vindruvor.

Synd att jag är så mätt att jag inte får ner nå mer. Känner mig sprängfärdig. När vi kom hem, då pusslade jag lite mer pussel med Robin innan Emelie kom och hämtade mig. DÅ åkte vi till Kolbotten och badade lite. Det var hur skönt som hellst i vattnet. Sen åkte vi till Rehn. Emelie skulle hämta sin cykel och lämna den på verkstaden, det gick ganska fort så vi var tillbaka på granberg en stund efter. Då efter ett tag kom Mickan. Vi satt här nere och snackade lite strunt innan vi åkte ner till hemköp och köpte grötkorv. :)

När vi kom tillbaka drog alla men sen kom Linnea och Mickan tillbaka, Annsofie var här en stund med. Men hon kom dock när jag och hela familjen Inga-lill Akkus satt och åt så henne hann jag inte prata nå med. Tråkigt. Blev ju inte mat fören halv 10, 10 så jag var ur hungrig.. Skit gott med grillat. Trodde inte jag kunde äta sådär mycket mat ^^ och som efterrätt blev det Jordgubbar med grädde. Hade hur trevligt som hellst.

Nu ligger jag och Pierre nere i våran svala sköna källare. Det måste vara första gången jag verkligen gillar källaren :) På vintern blir den olidligt kall ist så det är väll inte så konstigt.

Är inne i Vecka 29 nu. ( 28+1 ) På vissa sidor står det att bebisen är typ 40 cm och andra står det 37. Skit skummt. Bebisen kommer att lägga på sig 200g varje vecka från och med nu eller nå. ( Om jag läste rätt ) och den väger 1200 - 1400 g. Olika från olika sidor.

( Tyckte bara att det var konstigt att olika sidor skriver att barnet är just precis ex 37 eller just precis 38 , klart jag fattar att barnen växer olika, sidorna skriver som om att deras info är den enda rätta.Ok om det stått ca.  )

Det känns fortfarande overkligt, att jag och Pierre ska ha en liten bebis. Som om ett år kommer att vara skit stor. Om 7 år kommer att börja skolan. Det är känns så overkligt. Men jag längtar onekligen. Snart smäller det liksom. 82/81 dagar kvar tills den ska komma. Om den nu kommer då. Och för att vara en riktigt glädjedödare så har alla börjat skolan och sommaren är slut då :) Om 82 dagar.

Näe nu ska jag krypa ner med Pierre, det ser skönt ut. Imorgon ska vi nog på stan och kolla på en BH till mig. Måste köpa en nu, + att jag måste göra av med pengarna innan jag köper godis för dom pengarna. Jag har blivit skitslapp på sånt :O.

Godnatt och Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Säger väl sig själv att ungen inte är prick 37 cm bara för att du är i 29:e veckan? Ungarna är ju inte direkt lika långa när de kommer ut så varför ska de vara det innan?

2009-07-05 @ 16:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0