Simma lugnt

Sitter fortfarande och väntar på min lovefriend, Emelie drog för länge sen och Adrian sover fortfarande. Det är sånna här nätter när tankarna flyger iväg och man tänker på allt som varit, det som är och det som komma skall.

Sånt man inte hinner med på dagarna, när man har mycket att göra eller när det är mycket folk omkring en.

Känner bara att, nu vill jag att allt ska vara klart. Att allt ska ha ordnat sig. Jag vill inte anpassa mig efter mitt liv, jag vill ju att livet ska anpassa sig efter mig. Jag hoppas stenhårt på att detta lov ska ge mig lite insikt och klarhet över läget och över framtiden.

Hur den än ser ut vill jag känna mig bekymmerslös som alltid. Att återfå större delen av kontrollen över mitt eget liv även om jag inte kan göra så mycket med det än att bara flyta med för tillfället. Och kanske till och med kunna njuta fullt ut? Det skulle vara världens bästa start på det nya året.

Detta år tänkte jag även sätta upp nyaårslöften som jag måste hålla.

- Komma i form igen. Jag gick ner allt efteråt men har nu gått upp igen. Tack vare att jag/vi har hamnat i spåret där man tror att man kan "unna" sig fett & socker varje dag jämt fasst man igentligen inte gjort ett skit. Jag vill inte skämmas över min kropp i sommar så är det bara.

- Det andra blir nog att inte sätta för höga krav på mig själv. Jag måste hålla lagom press, blire det för lite press funkar inget för att då blir man slapp. För hög så går man in i väggen. Inget är bra.

- Ja sen ska jag väll försöka fixa mig något jobb att jobba på sådär ibland. Extra pengar är aldrig fel.

Det låter som ganska rimliga och opressande mål tycker jag. Alltså inte alls för svårt att uppnå hoppas jag.

Imorgon blir det en massa julklapps handel med Rebecka. Måste få klart allt innan jul, det är mycket denna vecka(:

Nu blir det sängen och hoppas på att Adrian antingen vaknar när jag lägger mig så att han kan få mat och somnar om. Eller att han vaknar om någon timme ( eller när Pierre kommer så att jag får sova (; ) för då hinner jag komma ur djupsömnen.

Längtar till så mycket nu!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0